Tuesday, December 6, 2011

cinta disebalik serpihan kaca yang retak....

di sudut sebuah bilik yang kecil masih terlihat cermin kaca di almari solek yang bersinar dek pancaran matahari yang masuk melalui celah-celah langsir. liuk lentok langsir yang ditiup angin kipas dinding membuatkan aku terpesona dengan kilauan itu, namun aku masih mencari kekuatan disebalik kelemahan yang entah mengapa menerjah seluruh otot tubuhku.
"arghhh... letihnye badan hari ini" ujarku di dalam hati.
akhirnya dengan lenggong yang malas aku menuju ke arah tingkap dan menyingkap langsir. Ku ikat langsir pada tiang dinding yang telah ku pakukan penyangkut supaya cahaya matahari memancar sepenuhnya ke dalam bilikku yang sedari tadi nampak suram dan gelap.
aku mendongakkan sedikit kepala ke dinding di sebelah kanan ku sambil memerhatikan jam dinding yang ku beli di IKEA setahun yang lalu, lalu ku amati.
memandangkan mata ku yang rabun kecil besar aku cuba mencari nombor yang paling tepat "ohhh dah pukul 8.oo pg rupanya".
jarang-jarang aku tidur semula selepas solat subuh tetapi hari ini badan ku terasa terlalu letih sehingga tidak dapat digambarkan betapa sakitnye kaki dan badan selepas berlatih di gym bersama sahabat karibku Nur Qaseh semalam.
Nur Qaseh seorang gadis yang periang dan peramah cukup pandai menyanyi. Dia yang mengajak ku ke gym untuk menyihatkan badan. aku sentiasa teruja melihat susuk tubuhnya yang kecil molek kekadang ade lelaki suka mengusik dan memanggil sahabat ku sebagai "Shabby" (yang bermasuk kecil, comel, montok). hish kalau bercerita pasal dia baik tak yah masukkan dalam blog aku. aku mengambai tuala yang aku sidai di ampaian beranda di luar biliku. sambil menyanyi-nyanyi aku masuk ke bilik air untuk mandi. "burrrrrr" bunyi air. "Sejuknyeeeee" aku menjerit terkejut....... (bersambung)

No comments:

Post a Comment